Kalas

Idag har det gått bättre än jag förväntade mig.
.
Mamma hade ju kalas och hon bjuder på så mycket god mat jämt och det gjorde hon i dag oxå.
Jag brukar äta så jag spricker men det gjorde jag inte idag!
Tog en omgång och inte så mycket av allt, tog lite ost med marmelad och en smal liten tårtbit..
Nu tänker ni säkert.... men herregud varför tog du tårtbiten.
Men jag tror att jag måste unna mig lite sånt när det är kalas, annars kommer jag inte att klara det här.
Bara det inte blir för ofta
Det viktiga är att jag inte får ångest och ger upp. Låter sjukt men jag är lite sån.
Jag måste ju vara ordentlig med maten men inte så strikt att jag aldrig får äta..
Förstår ni? Låter det sjukt eller sunt?
.
Jag vill inte göra som jag alltid har gjort. Är så strikt och går ner fort i början men sen orkar jag inte efter några månader.
Jag vill egentligen inte fokusera så mycket på vikten utan få en ändrad livsstil. Men samtidigt så vill man få kvitto på att man gör rätt och att det funkar och det får man av vägningen och att mäta sig.
.
Jag åkte iallafall från mamma behagligt mätt och inte übermätt. Det är skönt tycker jag.
.
Jag skrev ju att jag skulle springa idag... Har varit själv och har inte fått tid till det.
Ska försöka få till det innan vi drar till skara i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0